Toimitusjohtajan kirje

Ensimmäinen vuosi takana fuusion jälkeen

Ympyrä sulkeutui viime lokakuussa, kun kaksi Kiillon tytäryhtiötä fuusioituivat jälleen yhdeksi ja julkaisimme uudistuneen Intermediuksen brändi-ilmeen. Huolimatta kaikista muutoksista, mukaan lukien tuotannon keskittäminen ja muutto Virroille, oli vuosi 2022 meille monessa mielessä menestys.

Syys-lokakuussa on perinteisesti ennakoitu ja budjetoitu seuraavaa tilikautta. Tänä vuonna haasteena on ollut poikkeuksellisen vaikea ennustettavuus. Ukrainan sota vaikuttaa edelleen ja erityisesti rakennusteollisuudessa pudotus on Suomessa ja Ruotsissa ollut jyrkkä, mikä on vaikuttanut myös osaan Intermediuksen asiakkaista. Matalasuhdanteen kesto jää vielä nähtäväksi.

Kierrätyskuidusta valmistettu huopa ja kansimateriaalit graafiselle teollisuudelle ovat laajan portfoliomme kärkituotteet. Vahvana tekemisen perustana on kattava materiaaliosaaminen. Viime kuukausina olemme etsineet ja löytäneet mahdollisia uusia kumppaneita raaka-aineen tuotantoon. Testaamme tänä syksynä sekä uusia kuitulaatuja että värejä.

Tulossa on lisää muitakin mielenkiintoisia uutisia. Kehitämme parasta aikaa uusia ratkaisuja, jotka ovat jo testausvaiheessa. Hyödynnämme jo olemassa olevaa tuoteteknologiaa ja tuttuja raaka-aineita, mutta sovellamme niitä uusissa loppukäyttökohteissa. Uusia tuoteryhmiä varten olemme myös investoineet laitehankintoihin. Näistä enemmän vähän myöhemmin!

Syksyn aikana olemme jälleen käyneet hyviä keskusteluja ja tavanneet yhteistyökumppaneita ja uusia tuttavuuksia messuilla sekä koti- että ulkomailla. Jos sinulla on mielessäsi tuotedia tai olet kiinnostunut Intermediuksen tuotevalikoimasta, ota yhteyttä!

Jari Honko